13 Mart 2019 Çarşamba

GEZİ - 4 ŞİRİNCE

Geçtiğimiz haftalarda İzmir'in şirin mi şirin köylerinden Şirince'ye biraz kafa dinlemeye gittik.

Çoğunuz biliyorsunuzdur zaten kıyametin kopmayacağı yer olan Şirince'yi ama yine de buralarda dursun istedim bu yazı. :))

Küçücük bir köy Şirince. Taş yolları, güzel evleri, insanın içini huzurla dolduran havasıyla insanı mutlu eden yerlerden biri.

Hafta sonu fazla kalabalık oluyor o yüzden daha sakin olacağını düşünerek hafta içi gitmiştik ki çok doğru bir karar verdiğimizi dönüş günümüz olan cumartesi günü fark ettik. :)
Araçla gittiğimiz için önce arabayı pak edecek bir yer bulmak amacıyla köyde dolanmaya başladık. Köy içinde 2 tur yaptıktan sonra köyün girişinde bulunan yanılmıyorsam Yorgo'nun Yeri isimli bir restoranın çalışanlarından biri ücretsiz otoparklarının olduğunu aracımızı oraya koyabileceğimizi, dönüşte de şarap tadımı ya da kumda kahve içebileceğimizi söyleyince daha fazla dolaşmayıp arabayı hemen oraya park ettik. Eh, o kadar park yerlerini kullanıyoruz gidip bir şeyler alalım, içelim dedik. Hem de yol yorgunluğunu üzerimizden atıp gezmeye biraz dinlendikten sonra başlarız diye düşündük. Alacaklarımızı aldık, kahvemizi içip yola koyulduk.

Küçücük köyün sokaklarında satıcı teyzelerin tezgahlarına uğraya uğraya gezmeye başladık. Bir de baktık ki yine başladığımız yere dönmüşüz, :) Yorgo'nun Yeri... İşte o an benim oldukça rahatsız olduğum bir durumla karşılaştık. Bir saat kadar önce arabamızı park ettiğimiz için bizi tanıdıklarından sorgular bir tavırla dükkandan bir şeyler alıp almadığımızı sordular. Bunu oldukça rahatsız edici bir tavırla sorduklarından öylece kala kaldık ama çokta üzerinde durmadık. Nitekim park yerlerini kullanmıştık. Onlara restorana zaten uğradığımızı söyleyip yolumuza devam ettik. Şirince'de bir gece kalıp ertesi gün ayrılmak için arabamızı almaya gittiğimizde bir önceki gün muhatap olduğumuz kişilerin "şunlara bi sor bakalım nereye gidiyorlar öyle" tarzı konuşmalarını duyduk ama bize değildir herhalde diye düşündük ancak yanılmışız. Arkamızdan seslenip restorana uğrayıp uğramadığımızı, bir şeyler alıp almadığımızı sordular. Bana kalırsa büyük bir terbiyesizlikti bu. Biz park yeri arıyorken 2 kez restoranın önünden geçmiştik, ikisinde de bizi durdurup ücretsiz park yerlerinin olduğunu kendileri söylemişlerdi. Üstüne üstlük zaten restorana gidip bir şeyler almıştık. Bu arada ücretli otopark da varmış köyün içinde biz sonradan gördük. Ücretli otoparka ödeyeceğimiz paradan daha fazlasını restorana ödemiş olmamıza rağmen tavırları oldukça rahatsızlık vericiydi. Bir daha yolumuz düşerse oraya kesinlikle girmeyeceğim bir restoran.

Neyse efendim biz konumuza geri dönelim. :) Eğer giderseniz Şirince'ye yol üstü tezgahları gezmekten, satıcı teyzelerle konuşmaktan çekinmeyin. Hepsi çok tatlı insanlar. İşletme sahipleri içinse ne yazık ki aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bizim gittiğimiz zaman çok fazla turist vardı ve turistlere karşı tutumları öyle rahatsız ediciydi ki...

Evet satış yapmak istiyorsunuz, evet ekmek tekneniz o dükkanlar ama sanki bu kadarı fazla gibi geldi bana. Dükkana davet etmek başka bir şey, sözlü ve fiziksel olarak rahatsız edici boyutlarda insana yapışmak başka bir şey.

Yine konuyu dağıttım galiba. :)) Köyün sokaklarında gezerken çokça şarap mahzeni göreceksiniz zaten hepsine uğrayıp hem sohbet edip hem de şarap tadımı yapabilirsiniz.

Şarap tadımı yapabileceğiniz yerlerden biri de Aziz John Baptist Kilisesi. Şirince'ye giderseniz şayet mutlaka kiliseyi ziyaret edin. Mahzenine de uğrayıp şarap tadımı yapabilir, kiliseden ayrılırken de bir mum yakıp yolunuza devam edebilirsiniz. :)

Şirince'de mutlaka yapmanız gereken şeylerden biri kumda kahve içmek. Fotoğraflarda gördüğünüz gibi kumun içerisinde pişirilen bol köpüklü kahvenin tadı gerçekten bir şahane. Kimi yerlerde mürver şurubu kimi yerlerde de karadut şerbeti ikram ediyorlar kahvenin yanında. Özellikle mürver şurubunun faydalarını say say bitmezmiş ama benim damak tadıma karadut şerbeti daha çok uydu. Hatta baya baya sevdim. :)

Kafe ve restoranların çoğunda şömine var, şöminenin başında canlı müzik eşliğinde kahvenizi yudumlayabilirsiniz ya da kullananlar için sıcak şarap içebilirsiniz. Biz yemeğimizi Can Restoran isimli mekanda yedik. Güzel şirin bir mekan, yemekleri de çok lezzetliydi, Restoran çalışanları çok sıcak kanlı ve ilgililerdi ayrıca yemeği terasta yerseniz manzarası çok güzel :)

Konaklama olarak da genellikle 5-6 odalı küçük pansiyon tarzı yerler var. Otel fiyatları 180-350 TL arası genellikle. Odalar şömineli ve şöminesiz olarak değişiyor. Eh oralara kadar gitmişken güzel bir taş odada şömine karşısında oturmanın keyfini de çıkarmak gerekir. ;)

Kalacak yer konusunda sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum çünkü çok fazla yer var. Biz aralarından Doğa Pansiyonu tercih etmiştik. Teras katında şömineli bir odada kaldık ve hiç pişman olmadık. Kahvaltısı da gayet güzeldi. İşletmecileri çok iyi, yardımsever insanlar.

Şirince'ye gidip de Nesin Matematik Köyü'ne uğramamak büyük ayıp olurdu tabii ki. Nesin Matematik Köyü dağların arasında, sessiz, sakin, yemyeşil bir yere kurulmuş. Öyle güzel hatta öyle büyüleyici ki... Kesinlikle ama kesinlikle gidip görmeniz, o havayı solumanız gerek. Sadece çocuklar için değil yetişkinler için de programları var. Resmi sitesinden takip edip uygun bir program bulduğunuz zaman özellikle ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Ama yok efendim ben matematik sevmem derseniz de yine de gidin. O ortamı görmek için gidin. Yapılan güzellikleri görmek için gidin.

Sıkılmayıp buralara kadar geldiyseniz de ayrıca teşekkür ederim. :)

1. Şirince'nin (Eski adı Çirkince'ydi yanılmıyorsam) gereğinden fazla abartıldığını düşünüyorum. İstanbul'dan gelip birkaç eski evi restore ettikten sonra butik otele çevirmişler ve daha sonra pazarlama stratejisi... Belirttiğiniz üzere yerli ve yabancı turist kaynıyor. Yıkık bir kilise ve şımarık esnaftan başka bir şey yok.

1. Haklısınız, günlerce kalınabilecek kadar büyük bir yer değil zaten. Günübirlik ya da bir gece geçirip kafa dinlemek için alternatif :)

2. Daha önce hiç gitmedim şirince köyüne eğer gidersem önerilerinizi dikkate alacağım
    restorant sahipleri de fazlasıyla ayıp etmişler size karşı , gezi yazısı kıvamında tatlı bir yazı olmuş teşekkürler 😊🌿

3. Haberlerde sık sık adından bahsedilen yeri çok merak ediyorum.Yazınızı okuyunca uzaktan gezmiş oldum.İnşallah yerinde görmekde nasip olur.
    Emeğinize sağlık

4. şirince eskiden duyulmadan önce sakin şirin bir köydü şimdi ise haftasonları baharda aşırı kalabalık oluyor esnaf için iyi bir şey de ben hiç sevmiyorum kalabalık yerleri...

5. matematik köyü orda mıııı aaa gidince gideyim. gece hiç kalmadıydım yaa iyi fikir bak. biraz yokuş çıkınca pembe ana diye bir gözlemeci vardıııı aklıma geldiiii :) ne güzel gezi olmuş ama o park yeri için gerçekten de ayup etmişler yani valla cık cık cık :)