7 Ocak 2015 Çarşamba

ÇİÇEKLERİM - 1



Herkese merhaba, nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Bugün fotoğraflarıma bakınırken aklıma geldi böyle bir yazı yazmak. Çiçeklerle aşk yaşıyorum dersem sanırım abartmış olmam. :) Çok seviyorum çiçekleri, evimi botanik bahçesine çevirmeme az kaldı. :) Birkaç çiçeğimi de sizlerle paylaşmak istedim.
Yukarıdaki çiçeğin ismi Atatürk çiçeği. O kadar güzel bir çiçek ki anlatamam. Yaprakları kırmızı olarak çıkıyor ve zamanla yeşile doğru dönüyor yaprakların rengi. İki renkli bir çiçek oluyor yani.


Bu da begonya, Çok güzel değil mi?


Bu çiçeğin ismi sıklamen ve kendileri kışın çiçek açıyor havalar ısındıkça çiçeklerini döküyor. Tam bir kış çiçeği ve renkleri de çok güzel.


Bunlar da bambuu. :) 


Bu da yılbaşı çiçeği. Tam yılbaşı zamanında çiçek açıyor olması nedeniyle ismi yılbaşı çiçeği sanırım. :) Ufacık bir dal olarak aldım bunu bir arkadaşımdan ve o şekilde diktim. Çiçek tuttu ama yanılmıyorsam 3 yıl kadar bir süredir bizimle birlikte. 3 senedir büyüyordu ancak hiç çiçek açmıyordu. Geçen yıl annem neredeyse atıyordu, çiçek açmıyor diye. Kıyamadım ve bu sene sürprizini yaptı bize, tam yılbaşı zamanında çiçeklerini açtı. 


Şimdilik bu kadar. Peki ya sizin en sevdiğiniz çiçek hangisi?

14 yorum:

  1. Çok güzeller, ellerine sağlık ne güzel bakmışsın.
    Bende bayılıyorum ama beceremiyorum, tam bir çiçek öldürücüsüyüm.
    :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok teşekkür ederim. :) biraz özen ve sevgi istiyor sanırım çiçekler :)

      Sil
  2. Ellerine saglik, ben de bir çiçek delisi olarak bayildim. ama favorim yilbasi çiçegi, burda da noel kaktusu olarak geçiyor adi, benim ki yilda en az 3 kez açiyor ama beyazi,sanirim sevdi yerini. gormek istersen blogumda bi yazi yazmistim hakkinda.
    http://asulti2000.blogspot.fr/2014/12/cam-onu-guzellerim.html
    her açtiginda bakmalara doyamiyorum.sevgiyle kal,
    Sulti's
    http://asulti2000.blogspot.fr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım canım senin çiçeklere de, ne güzeller öyle. Hele orkideler şahane, bakımı çok zordur çok güzel bakmışsın.

      Sil
  3. Çok güzeller bayıldım. Uf yaa ben niye çiçek yetiştirme özürlüsüyüm ki. Üç dört kere fesleğen aldım, en uzunu iki-üç ay dayanabildi. Çook tatlı her yanı pespembe çiçek dolu bi karanfilim vardı, o da iki üç ay sonra soldu. İki kere kaktüs aldım, biri öldü Allah'tan diğeri yaşıyor. Neyse nazar değdircem heralde çiçeklerine güle güle, İnşallah daha yıllarca yaşarlar, bakar bakar mutlu olursun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kaktüs en dayanıklı çiçeklerdendir ama bilemedim şimdi :)) Çok çok teşekkür ederim güzel dileklerin için.

      Sil
  4. Cok cok guzeller, hem de masallah diyorum, cunku benimkilerin hali pek hal degil. Bu isin sirri ne bir söyleyin gercekten, :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Hep derler ya çiçekler sevgi isterler diye, şaka değil gerçekten ilgi ve sevgi bekliyorlar. Bol bol seviyorum çiçekleri. :) Bir de sulama işi ve çiçeğin yerini beğenmesi çok önemli. :)

      Sil
  5. Seninkiler çok güzel çiçeklerin :) Benim sevdiklerim de sardunya ve menekşe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, menekşeye ben de bayılıyorum. :)

      Sil
  6. bende yetiştiremeynlerdenim ya fazla su veriyorum ya hiç vermiyorum dengeyi bulamadım:( blog keşif etkinliğinden geliyorum banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toprağın kuruluğuna göre ayarlamak gerekiyor aslında sulama işini :)
      Hoş geldin bu arada, hemen bakıyorum bloguna :)

      Sil
  7. Merhaba :) Bloğunuza pembemakyajçantam'ın blog keşif etkinliğinden ulaştım ve takibe aldım. Benim bloğuma da beklerim. Sevgiler :)
    bakimliginepig.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil