31 Ağustos 2015 Pazartesi

OKUDUKLARIM - 25 (AZİZ NESİN - ALİ NESİN MEKTUPLAŞMALARI 4)



Bugün fark ettim ki uzun zamandır okuduğum kitapları paylaşmıyormuşum. Niye böyle yapıyor muşum ki? Bilemedim. :)) Halbuki yazmaktan da okumaktan da en çok zevk aldığım yazılardan biri de kitap yorumlarıdır.

Son zamanlarda bolca Aziz Nesin kitapları okuyorum. Aziz Nesin'in öykülerini ve belki de hicivlerini okudukça üzülüyorum aslında. Demek ki bu ülkede -geçen bunca zamana rağmen- değişen hiçbir şey yok diyorum. Yazılan her öyküde anlatılan olaylar o kadar güncel ve o kadar tanıdık ki... Gülsek mi? Ağlasak mı? 

Gelelim taze bitirdiğim bu kitaba...

Aziz Nesin'in oğlu Ali Nesin ile yapmış olduğu mektuplaşmaların derlemesi olan kitapların dördüncüsü. Düşün Yayıcılıktan çıkan bu kitabın benim elimde olan baskısı 1995 yılına ait ilk basımı. 

Kitapta en ilgi çekici kısımlardan biri Ali Nesin'in vatani görevini yerine getirmek üzere geldiği Türkiye'de başına gelenler. Hapis yatması, aklandıktan sonra ise pasaportuna el konularak ülkeden çıkışının engellenmesi ve Nesin Vakfı...

Bunun dışında bir baba ve evlat (oğul) görüyoruz. Aziz Nesin'in oğluna olan sevgi ve daha da önemlisi saygısını görüyoruz. Ne güzel bir duygudur kişinin babasından bu denli saygı görmesi, bu kadar güzel iltifatlar, övgüler duyması...

Aziz Nesin'i öyküleriyle tanıyoruz zaten az çok ama mektuplaşmalarını yayınladıkları bu kitaplar biraz daha farklı. Aziz Nesin'in karakteri, inceliği, mizahı, sevgisi, kızgınlık ve kırgınlığı, düşünceleri kısaca her şeyi ile ve de tüm doğallığıyla Aziz Nesin'i daha iyi tanımaya, öğrenmeye, anlamaya yardımcı oluyor. 

Eğer ki bir kitaplığınız varsa mutlaka içerisinde olması gerektiğini düşünüyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder