24 Mayıs 2015 Pazar

OKUDUKLARIM -24 (SOSYALİZM GELİYOR SAVULUN)



Hiç tereddüt etmeden 'son günlerde okuduğum en güzel kitap' diyebilirim bu kitap için. Es geçmek istemedim. 

Kitabın Adı       : Sosyalizm Geliyor Savulun
Kitabın Yazarı  : Aziz Nesin
Yayınevi           : Düşün Yayınevi
Yayın Yılı         : 1965 (Benim elimdeki kitap için geçerli tabii bu :) )
Kapak Resmi    : Semih BALCIOĞLU 
Önce genel bilgilerle başlayalım. Hikayelerden oluşan bir kitap, içerisinde 11 tane mizâh hikayesi bulunmakta.
Basbayağı Bir Kadri
Fi Tarihinde Bir Gazete Nasıl Kapatıldı
Seyyar Köfteciler Talimatnamesi
Mukaddes Emanetler
Kalkınmanın Tek Yolu
Beni Anlayan İlk Kadın
Morti
Altın Palmiye
Üniversite Heyetinin Sosyolojik İncelemesi
Sosyalizm Geliyor Savulun
Aferin İnce Yanı

Kitap ismini 10. hikayeden almış. Aslında en beğendiğim hikayeleri paylaşmayı düşünmüştüm sizinle ama yazarken şöyle bir baktım da seçim yapmak sanırım çok zor olacak :)
Okurken hep Şener Şen'lerin, Kemal Sunal'ların filmlerini anımsadım ben.
Aynı eleştirel yaklaşım, aynı komedi unsurları bu kitapta da mevcut. Okurken Aziz Nesin'e ve zekâsına hayran kalmamak elde değil. 

1965 yılında yayınlanan bir kitap... Üzerinden tamı tamına 50 yıl geçmiş ama ne acıdır ki hikayeler hala güncel. Ne acıdır ki 50 yıl önce yazılmış bir kitap hala bir yerlere 'cuk' diye oturuyor. Ne acıdır ki 50 yıldır değişen hiçbir şey olmamış, kahramanlar dışında. 

Peki ya 50 yıl sonra? 50 yıl sonra ne olacak dersiniz?

4 yorum:

  1. çok severim hem bunu hem de diğer bütün kitaplarını..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmemek Aziz Nesin'e ve edebiyata haksızlık olur zaten, gibi geliyor bana :)

      Sil
  2. Aslında Aziz Nesin kitaplarının hepsini edinmek istiyorum , pek çoğunu okumuş olmama rağmen bütün yazdıklarını edinmek istiyorum , istiyorum ki ilk gözüme o görünsün lakin olmuyor bir türlü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur olur, biraz sahaf arşınlamak gerek ama bunun için ;)

      Sil