28 Aralık 2014 Pazar

İÇ DÖKÜŞ - 6

Değerler…  Değerler… Değerler… Kime göre değerler? Neye göre değerler?
Hiç durup düşündün mü acaba neyi savunuyorsun sen? Bu hayatta ki vazgeçilmezin ne? Ama en önemlisi neden? Neden diye bir sordun mu kendine hiç?
    Seviyor musun ? Kimi? Neyini?
    Savunuyor musun? Neyi? Neden?
    Vazgeçemiyor musun? Neyden?
     Vazgeçmek zor mu gerçekten? Bu neyden vazgeçmek istediğine göre değişir. Bazen kolay olmalı vazgeçmek bir çırpıda vazgeçebilmelisin. İçini kanatsa da, seni yaralasa da vazgeçmelisin. Bazen de yapmamalısın, bırakmamalısın. Seni dipsiz kuyulara itse de vazgeçmemelisin. Sarılmalısın sıkıdan sıkıya. Onsuz olmaz, olmamalı diyebilmelisin. Nefes almak gibi olmalı senin için, nefes gibi ona ihtiyacın olmalı, nefes gibi içine çekip çekip doymamalısın.
     Peki ya şimdi neyden vazgeçip neye sarılacaksın? Neyi bir kenara itip neyi herkese rağmen bağrına basacaksın. Bazı şeyler vardır olmazsa da olur ya hani, belki bir aşktır bu…
     Ne deli sevdalar gördüm günün birinde biten. 5 gün 5 ay acısını çekersin ama inan 6. Ay unutursun. Unutacaksın. Çünkü sen insansın. Senin annen ölmedi mi? Canından çok sevdiğin kardeşin, kocan, sevgilin, nişanlın, dostun, hiç baban ölmedi mi? Sonra ne oldu? Unuttun ya.. İşte bu da aynen böyle bir şey. Unutursun günün birinde güven bana.
    Vazgeçilmez kadın yada erkek yoktur bu hayatta. Mükemmel aşk, sonsuz sevgi yoktur. Alışkanlık  vardır. Birine ait olma isteği vardır. Ama bir yandan da insanların değerleri vardır. Bu güne kadar gördüğün, okuduğun şeylerdir, belki  geleneklerindir. Belki de bambaşka sadece sana ait olan değerlerin vardır. Başkalarının kınadığı doğruların vardır.
     Dik dur. Korkma kimseden. Göğsünü ger ve 'bu benim yaşamımde, ‘bu benim vazgeçilmezim. Bana ne diretirseniz diretin bu benim diyebilmelisin. Çevrenin ne dediğine bakma, toplumun sana direttiği doğrulara aldanma. Sen kendi doğrunu yaşa. Korkmadan, çekinmeden kimseden 'ben buyum'diyebil. Önüne türlü türlü engeller çıkacak ama vazgeçme. Daha fazla sarıl. Daha çok inan. Ne yaparsan yap. Ama sen sen ol. Başkalarının istediği o ucube olma. Sen sen ol. Kendi doğrularıyla yaşayabilen, kendini taşıyabilen, korkmayan sen ol.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder